نرم افزار حسابداری چه نرم افزاری است؟
نرم افزار
حسابداری جهت کمک به حسابداران حرفهای
برای انجام کلیه عملیات حسابداری و امور مالی کسبوکار طراحی شده است.
کسبوکارها با استفاده از نرم افزار حسابداری تمامی هزینههای خود را مدیریت میکنند و بهترین استفاده را از درآمد خود
دارند همچنین کلیه عملیات مالی و حسابداری خود را با کمترین خطای انسانی مدیریت میکنند.
برای هر کالا در نرم افزار حسابداری میتوان هزینهای
را به عنوان هزینه ثابت در نظر گرفت به عنوان مثال میتوان درصد مالیات و عوارض بر
ارزش افزوده را برای کالا در نظر گرفت و هنگام صدور فاکتور خرید یا فروش با زدن
دکمه اعمال هزینههای ثابت، هزینههای ثابت تعریف شده در بخش معرفی کالا - اطلاعات
جزئی روی فاکتور منظور میگردد.
مدیریت تخفیفات از امکانات منحصر به فرد نرم افزار
حسابداری است. از مدیریت تخفیفات برای
ایجاد تخفیف بر کل فاکتور و یا ردیف کالا استفاده میشود. تخفیف بر کل فاکتور برای
کسبوکارهایی کاربرد دارد که میخواهند برای فصلی خاص و یا مدت زمانی معین برای
حسابیهایی خاص و یا کل مشتریان خود، کالاها را با اعمال تخفیف بفروشند. در واقع به هر فاکتور
با توجه به شرایطی ویژه مانند میزان فروش به مشتري، میزان مسافت(فاصلهای) که
مشتریان از محل
خرید دارند، نمایندگانی که مسئولیت فروش به مشتریان را دارا هستند و... تخفیفات متفاوتی را اختصاص
داد.
برای این امر ابتدا باید قوانینی در نرم افزار
حسابداری برای تخفیفات در نظر گرفت، برای
ایجاد قانون با رفتن به بخش قوانین تخفیفات اطلاعاتی مانند تاریخ شروع، تاریخ
خاتمه، مقدار فروش تاکنون، مبلغ فروش تاکنون، شرح ردیف، شماره حساب، نام حساب، کد
حساب معین، نام حساب معین، شماره حساب کل، نام حساب کل، کد نماینده، نام نماینده،
شماره مرکز هزینه، تعداد اجرای مجاز این قانون، مبلغ فاکتور، مسافت، درصد تخفیف،
مبلغ تخفیف و تیک فعال یا غیر فعال بودن قانون تخفیف را وارد کرده با زدن دکمه
اعمال تخفیف در فاکتور فروش از این قوانین استفاده نمایید.
در نرم افزار حسابداری حسابگر به صورت دستی نیز میتوان برای هر فاکتور خرید یا فروش با انتخاب نام مشتری و کالاها، برای کل فاکتور مبلغ و یا درصدی از کل فاکتور را به عنوان تخفیف برای آن فاکتور در نظر گرفت و بعد از وارد کردن درصد یا مبلغ تخفیف با زدن دکمه اعمال تخفیف، تخفیف مورد نظر بر کل فاکتور منظور میگردد.
در نرم افزار حسابداری حسابگر به صورت دستی نیز میتوان برای هر فاکتور خرید یا فروش با انتخاب نام مشتری و کالاها، برای کل فاکتور مبلغ و یا درصدی از کل فاکتور را به عنوان تخفیف برای آن فاکتور در نظر گرفت و بعد از وارد کردن درصد یا مبلغ تخفیف با زدن دکمه اعمال تخفیف، تخفیف مورد نظر بر کل فاکتور منظور میگردد.
برای اعمال تخفیف بر روی ردیف کالا از تخفیف ردیف کالا استفاده میشود. با
تخفیف ردیف نرم افزار حسابداری+ بر اساس نماینده، مبلغ فروش، مسافت و... روی یک کالا تخفیف منظور
میکنید. برای استفاده از این نوع تخفیف، به بخش قوانین تخفیف ردیف رفته و
اطلاعاتی مربوطه را پر کنید و در فاکتور فروش با زدن دکمه اعمال تخفیف، تخفیفات
ثبت شده در این بخش را روی فاکتور خود مشاهده نمایید، همچنین در فاکتور خرید یا
فروش میتوان به صورت دستی بعد از ثبت اطلاعات کالا به ستون آخر ردیف کالا رفته و با
زدن Space اطلاعات مربوط به ردیف کالا نمایش داده میشود که در این بخش علاوه
بر اطلاعاتی که در اطلاعات کلی و جزئی کالا وارد کردید قادر به تعریف درصد تخفیف
ردیف، فی تخفیف نیز هستید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر